PTC User

Welkom op het forum van PTC/USER Benelux
 FAQ  •  Zoeken  •  Gebruikerslijst  •  Gebruikersgroepen   •  Registreer  •  Profiel  •  Log in voor je privé berichten  •  Inloggen
 PTC/USER Benelux Event 2006 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp
Plaats nieuw berichtPlaats reactie
Auteur Bericht
Olaf Corten
Site Admin

BerichtGeplaatst: Zo Sep 17, 2006 11:44 am Reageer met quoteNaar boven

Het programma van het 11e PTC/USER Benelux Event 2006 begint nu behoorlijk vorm te krijgen.

We zijn blij jullie te kunnen meedelen dat Michael Campbell (V.P. Product Management, MCAD Solutions) van PTC ons uitgebreid komt vertellen over de Pro/ENGINEER product strategie, verbeteringen in Wildfire 4.0 en vragen te beantwoorden.

Zie ook de mailings van september en oktober en de PTC/USER Benelux Event pagina's.
Bekijk gebruikers profielStuur privé bericht
Hugo Hermans

BerichtGeplaatst: Za Nov 11, 2006 15:24 pm Reageer met quoteNaar boven

Dag Olaf,

Proficiat met je User Event. Het was absoluut de moeite waard.

Enkele opmerkingen :
- tijdig starten, en het aanhouden van je timing, vind ik uiterst belangrijk
- de voorstelling van de Award finalisten vond ik teleurstellend. Ik had veel liever ook gehoord hoe zij hun problemen in ProE opgelost hebben.
- graag had ik op één of andere manier een lijst gehad van de deelnemers
- is er geen formule waarbij je aanwezigen kan verzamelen rond een thema? Een soort workshop, waar gebruikers met elkaar in gesprek komen, getriggerd door een korte presentatie.

Bedankt, en tot volgend jaar, Hugo.
Tom Kieboom

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 10:49 am Reageer met quoteNaar boven

Beste Olaf,

ik vond je presentatie (wildfire fighting) op de userdag erg nuttig en herkenbaar. Graag wil ik de voorbeelden delen met mijn collega-pro/e-ers, is het mogelijk mij de presentatie te mailen?

mvrg,
Tom Kieboom
Olaf Corten
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 11:41 am Reageer met quoteNaar boven

Bedankt voor jullie complimenten en nuttige input. Zullen we zeker meenemen voor volgend jaar. Nog meer tips?

Paar ideeen:

- Volgend jaar gaan we misschien meer PTC/AWARD inzenders uitnodigen om een presentatie te doen in de vorm van een workshop (zoals we dat dit jaar bij Jazo gedaan hebben).
Alleen de drie van de ochtend dingen dan mee naar de Award zelf.

- Mike Campbell heeft al toegezegd om volgend jaar de europese events beter op elkaar af te stemmen zodat we een breder delegatie uit de states kunnen verwachten.

- De tijd van het programma aanhouden blijft een punt. We (ik) begon al 5 minuten te laat, maar dat was na de tweede presentatie alweer ingelopen. Helaas liepen een aantal Award presentaties te ver uit. Betere afspraken over maken dus. Gelukkig konden we het kwartier uitloop aan het eind weer inhalen tijdens de lunch en liepen de workshops volgens mij exact op tijd.

- Ik zal het Word document over mijn presentatie nog iets aanpassen en deze week ook aan de download pagina toevoegen.

Wat vond men van de Pro/CONTEST? Voor herhaling vatbaar?
Was het aantal workshops teveel?
Duurde de dag te lang?
Hugo van Andel

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 14:00 pm Reageer met quoteNaar boven

Olaf Corten schreef:
Wat vond men van de Pro/CONTEST?

De Pro/Contest was natuurlijk het allertofste van de hele dag! Wink

Verder was de userdag geweldig. De opzet van de dag was uitstekend, en ik ben blij dat hij weer zo is, na die rare van twee dagen twee jaar terug. Niks aan veranderen!

Enneuh, hoe minder Amerikanen, hoe beter, denk ik! Cool

Verder kan de invulling zelf natuurlijk altijd beter.
Awardpresentatoren: oefenen van te voren!

Voorts ben ik natuurlijk altijd bereid een presentatie te houden, zeker ook als workshop. Goed idee!

Huug
Bekijk gebruikers profielStuur privé berichtVerstuur e-mail
Grethus Bode

BerichtGeplaatst: Ma Nov 13, 2006 14:07 pm Reageer met quoteNaar boven

Persoonlijk vond ik het een leuke dag.
Mijn collega vond het een beetje te snel gaan, maar zeker goed om mee te maken.

De workshops zijn erg goed.
Maar misschien meer interactie met de toehoorders.
Tenminste... Als de groep niet te groot is.

Pro/CONTEST is een leuk idee, maar heb er zelf geen tijd voor gehad.

Over de lengte van de presentaties...
Degene die ze geven moeten maar voor de speigel oefenen en een wekker zetten. En als de tijd op is en ze nog meer te vertellen hebben, dan de presentatie aanpassen. Zodat het wel in de gegeven tijd past.

Anders moet je bij 3 minuten over de tijd een muziekje opzetten Smile
Bekijk gebruikers profielStuur privé berichtVerstuur e-mail
Patrick Asselman

BerichtGeplaatst: Wo Nov 15, 2006 11:22 am Reageer met quoteNaar boven

Zeker een geslaagde dag weer. Qua tijd werd het geheel ook best strak gehouden door Olaf. Veel beter dan dit kan je het niet krijgen denk ik, een beetje uitloop is er altijd.

De Pro/Contest vond ik erg leuk. Er mag wel wat beter op de kwaliteit van het model gelet worden want die bras van Hugo kon eigenlijk niet door de beugel (grapje!). Wel een idee voor de volgende keer: speel de trailfile af van de winnende Pro/Contest gebruiker, eventueel met commentaar van diegene er bij. Dat is denk ik best nuttig.

Het gezeur over financiele resultaten was natuurlijk weer geheel overbodig, maar dat krijg je bij die PTC mensen er toch niet uit gestampt.

Qua workshops heb ik er drie gezien:
* Mathcad integratie door PTC: veel over Mathcad maar helaas bitter weinig over de integratie (voor mij eigenlijk het hoofddoel voor het bezoeken van de userdag). Waarschijnlijk is het nog te nieuw, want de Mathcad experts wisten nog niets van Pro/E en de Pro/E experts niets van Mathcad. (Ik zal er blijkbaar zelf eens in moeten duiken)
* Mechanica door HEC: HEC levert altijd veel inzicht in het gebruik, maar dit jaar was het m.i. iets te weinig diepgang en iets te veel "dit vinden wij niet goed en hebben we gemeld aan PTC en hopelijk doen ze er iets aan".
* Ontwerpautomatisering door Brulot Solutions: goed verhaal over produktconfiguratoren, wat er bij komt kijken, waar je op moet letten, en hoe ver je er mee moet/kunt gaan. Ook erg goed dat er live met Pro/E werd gewerkt en met een echte produktconfigurator die via een web interface aan Pro/E hangt, leuk om te zien dat het ook echt werkt en wordt gebruikt.

De stands waren ook interessant, ik heb gesproken met de Abaqus, Ansys, en Mathcad mensen. Eigenlijk zouden de Ansys en Abaqus mensen ook eens een workshop moeten geven om te laten zien hoe goed hun produkt samenwerkt met Pro/E.

En waarschijnlijk het belangrijkste van allemaal: goed om alle bekende gezichten weer even te spreken. Het blijft toch vooral een netwerk-gelegenheid.

Edit: nog een idee voor de volgende keer: even het bestaan van dit forum noemen! Het is hier nog lang niet druk genoeg.
Tom Kieboom

BerichtGeplaatst: Vr Nov 17, 2006 14:37 pm Reageer met quoteNaar boven

Beste Olaf,

ik kijk vol verwachting elke dag in de download sectie, maar helaas is het meest recente van 2004. Komt je wildfire fighting verhaal binnenkort beschikbaar?

Ik kan niet wachten!

grt,
Tom
Olaf Corten
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Nov 20, 2006 15:03 pm Reageer met quoteNaar boven

Bedankt voor al deze input.

Wie hebben nog meer aanvullingen?

De download pagina werd al vanaf maandag bijgewerkt, maar dat was een andere pagina dan de standaard download pagina. Daar heb ik nu ook een link toegevoegd naar de userdag download pagina.. Het meeste staat er al op (missen nog wel een paar belangrijke).
Berichten van afgelopen:      
Plaats nieuw berichtPlaats reactie

Ga naar:   

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp